VÚ 7374
  • Filtr
PRAGA V3S
Kategorie: Nákladní auta
Výrobce: PRAGA

Terénní nákladní automobil Praga V3S (Vojenský třítunový speciál, lidově zvaný vétřieska, vejtřaska, VSka nebo Vejda) se začal vyrábět v roce 1953 a byl určen zejména pro armádu. Silniční verze Praga S5T (S - silniční, 5T - užitečná hmotnost 5 tun) vznikla o tři roky později. Automobil se vyráběl až do 80. let 20. století.



BRDM 2 rch
Kategorie: Obrněná technika
Výrobce: SSSR

Obrněný transportér BRDM-2 byl navržen na počátku 60. let jako nástupce obojživelného vozidla BRDM-1. Svého předchůdce měl předčít jak ve výkonech tak v palebné síle. Nejviditelnější změnou oproti staršímu modelu byla odlišně tvarovaná korba a nová střelecká věžička. BRDM-2 (nebo také BTR-40PB, popř. BTR-40P-2), jak byl nový stroj nazýván, byl do služby Sovětské Armády zaveden v roce 1963 a veřejnosti poprvé představen v roce 1966 na vojenské přehlídce v Moskvě.

UAZ 469
Kategorie: Osobní auta
Výrobce: UAZ

UAZ-469 je osobní teréní automobil vyráběný ruskou automobilkou UAZ. Produkce UAZu započala v roce 1972, když měl nahradit zastaralý model GAZ 69, který byl vyráběn ve stejném závodě od roku 1953. První kusy opustily výrobní linku Uljanovského automobilového závodu v Uljanovsku koncem roku 1972 a od počátku roku 1973 byla postupně zahájena jejich hromadná výroba, která zkončila v roce 1985. Od tohoto roku procházel UAZ modernizačním programem a jeho výroba pokračovala pod označením UAZ-3151.

Tatra 805
Kategorie: Nákladní auta
Výrobce: Tatra

Tatra 805 je lehký terénní nákladní automobil vyráběný automobilkou Tatra v letech 1953 až 1960. Byl vyvinut především pro potřeby armády na základě speciálního zadání. Armáda požadovala automobil schopný jízdy v těžkém terénu a s vysokou tažnou silou. Podvozek T 805 konstrukčně navazoval na podvozky předešlých prototypů speciálních terénních automobilů T 803 a T 804, využito bylo všech jejich předností. Hlavním rozdílem však bylo použití trambusové kabiny, to si vyžádalo změnu polohy místa pro řidiče.

<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Další > Konec >>